Vuokra-asunto


Asuntostressiä.

Budjetti on maksismissaan 600e.
Katselen Pariisin asuntoja muutaman tunnin.
Budjettini ei voi olla 600e.
En voi elää mikroruoalla 5kk. Tai en voi asua asunnossa, jossa ei ole ikkunaa.
Budjettini on 700e.
Hienoa, nyt löytyy asuntoja.
Laitan sähköpostia, että olen kiinnostunut asunnosta.
Saan vastuksen.
Asunto on vielä vapaa.
Jee!
Mutta vuokra ei jää 700 euroon.
Vuokranvälitys firma haluaa välityspalkkion +1000e ja joku charges- lisä 85e/kk.
Oliko budjettini yli 800e?
Ei.
Joudun etsimään uuden asunnon.


Minua oli varoiteltu, että Pariisissa on kallista, mutta olen silti yllättynyt, miten vaikealta tuntuu löytää sopiva asunto. Minulle on kämppäkaveri tiedossa, eli etsimme kahdestaan asuntoa. Vaikka vuokra on siis tuplana yhden hengen budjetti, on sillä hinnalla vaikea löytää muuta, kuin mukavaa yhden hengen studiota. Valitettavasti oma rauha menee säästämisen edelle ja haluamme vähintään kaksi huonetta sisältävän asunnon. Emme tunne kuitenkaan kämppikseni kanssa toisiamme entuudestaan. Nyt meillä on yksi upea asunto tiedossa ja odotamme malttamattomina vastausta. Mutta sekin aivan ryöstöhintaan. :D Peukut pystyyn, tässä on kuukausi aikaa löytää asunto.
(kuvassa on 2012 reilimatkalta demonstraatio, että annamme asunnolle lisäarvoa, jos siitä löytyy ranskalainenparveke ;) )

1 kommentti:

  1. Taistelen vähän samanlaisten ongelmien kanssa.. Mulle onneksi tarjottiin Lontoosta koululta asuntoa, mikä ei sekään kovin edullinen silti ole.. Toivotaan että saatte asunnon jota haette! Ja blogi näyttää hyvältä!

    VastaaPoista

Lukijat