opiskelu
Eka viikko tuntuu tosi kummalliselta. Uutta opittavaa on niin paljon.
Koulumatka kahdella bussilla kesti tänään kotiin 45minuuttia.
Minulla oli päänsärky ja lievä paniikki, koska minut oli laitettu liian vaativalle tasolle ranskan tunnilla. Opettaja ei puhu englantia paljon ja en ymmärtänyt välillä tehtävänantoja,
saatika saanut vastauksia niihin.
Eilen kotimatka illanvietosta kesti lähes kaksi tuntia. Se johtui julkisenliikenteen sovelluksen
virheestä sanoa, että vaihtobussi tulee vaikka ei tullut. Lopulta pääsin bussilla ja kahdella metrolla kotiin. Silloin ei naurattanut.
Tarkoitan tässä, että tänään mietin miksi minä halusin tulla suurkaupunkiin,
jossa on ruuhka ja suuret välimatkat. Lenkillä pitää kaduilla väistellä ihmisiä ja pysähtyä liikennevaloihin.
Ikävöin jo nyt suomen lenkkipolkuja, 10 minuutin koulumatkaa, ruokakauppaa!
Haluan vaan sanoa, ettei vaihto ole pelkkää juhlaa.
Huomenna edessä on koulua aamukympistä iltaseiskaan.
Saa nähdä miten pärjään, koska oon huomannut, et just tunneilla mulle tulee heti päänsärky.
Yritän keskittyä niin kovasti :D
Bonsoir mes amis.


3 kommenttia:

  1. Bonsoir! Koita jaksaa kulkea, lohdutukseksi täytyy sanoa että mulla on myös pitkä matka koululle, jos lasketaan ovelta ovelle, matkaan menee tunti tai tunti ja vartti. Suurkaupunki elämää täälläkin.. Joskus joku opettaja sanoi että se auttaa keskittymään kun hieroo korvia, kokeile sitä :D !

    VastaaPoista
  2. Mäkin oon kuullut että korvalehtien hierominen vois auttaa :P

    Ja mulla oli kans Singaporessa tunnin matka kampukselle, metro ja pitkät bussijonot ja sit bussi, kävelyt vielä päälle. Mutta semmosta se on :P Ja se vaikeus helpottaa kyllä, voi kestää jonku aikaa mutta toi on todella tehokas tapa oppia. Koitat vaan aluks keskittyä siihen mitä ymmärrät, et siihen mitä et ymmärrä.
    Ei vaihtoilu oo todellakaan pelkkää kivaa, on siinä paljon vaikeeta ja inhottavaa. Onneks lopulta ne hyvät asiat kuitenki voittaa :)

    Tsemppiä!

    VastaaPoista
  3. Kiitos kommenteista tytöt. Pitää kokeilla tota korvajuttua, oon kuullut itse, että se auttaa pysymään hereillä :D

    VastaaPoista

Lukijat